fbpx

בלוג

אימון עליות

אימון עליות

במהלך עונת האימונים מומלץ מאוד לשלב אימוני עליות. כל אתלט ורוכב אופניים יודע,

שאמוני עליות משפרים את הכושר האירובי ומחזקים את הכוח. גם סגנון הריצה משתפר,

בשל מאפייני הריצה בעליה, מכיוון שעל הרץ להניח את חלק כף הרגל הקדמי על גבי הקרקע

בכדי לרכך את הנחיתה. ישנם שלושה סוגי אימון בעליות : עליות ארוכות ,עליות בינוניות ועליות קצרות.

וניתן לשלב בן סוגי ואורכי העליות על מנת לגוון ולעבוד על אלמנטים שונים באימון.

יער בן שמן בכל עונות השנה, הינו מקום אידאלי לקיים אימון עליות , ארוכות, בינוניות, קצרות, תלולות ופחות תלולות.

מומלץ מאוד בהכנה למרתון להכניס לאורך ההכנה אימון כזה לפחות פעם בשבוע.

דוגמא לאימון עליות כ-3 חודשים לפני מרתון : רצים 10-15ד' חימום בעדיפות במישור לאחר מכן משלבים עלייה מתונה ארוכה 

באחוזי השיפוע שלוקחת בן 3-5ד' ועולים אותה מספר פעמים בקצבים ודופק שונה, ניתן בירידה להתאושש או לעבוד על טכניקה של ריצה בירידה 

שגם היא דורשת מיומנות כשלעצמה. אחרי העלייה המתונה מכניסים קטע מישורי של מספר דקות ושוב משלבים עלייה באורך קצר יותר בשיפוע תלול יותר ומתרגלים 

כוח וסבולת כוח. את סוג האימונים האלה ניתן לגוון בעצימות , במספר הפעמים, בתלילות ובאורך האימון. 

צאו לשטח זה הזמן הכל פורח, מזג האוויר נפלא, כיף גדול....

מעל 120 שנה של מצויינות - עכשיו בישראל!
ציוד אופניים, טריאתלון וספורט מקצועי