fbpx

בלוג

מד וואטים מיקום וסוגים

ב-2010 כשחברת Power2max התחילה את פעילותה היו 4 מדי וואטים בשוק.

היום 9 שנים אחרי ישנם 25 סוגים של מדי וואטים בשוק.

רבים מדגמים שונים אלו, נותנים פתרונות שונים שעלולים לגרום לבלבול רב.

בפוסט הנוכחי אני מעוניין לתת מבט כללי על: 

  1. מדי הוואטים הקיימים ומיקומם על האופניים.
  2. היתרונות של מד וואטים בקראנק ומדוע Power2max הלכו על הפתרון הנ״ל.
  3. מד וואטים שמודד שני צדדים והיתרונות שלו מול מדי וואטים שמודדים צד אחד בלבד.

לפני שאני מתחיל בהסברים על סוגי מדי הוואטים השונים, אני מעוניין לתת הסבר ומה הוא מד וואטים לאופניים.

מד וואטים לאופניים הינו מכשיר אלקטרוני שמודד את הכוח שהרוכב צריך על מנת להניע את עצמו קדימה.

המיקום של מד הוואטים על האופניים תלוי בסוג המכשיר. רוב מדי הוואטים בעולם ממוקמים באזור ההינע של האופניים.

השוני בן מדי הוואטים לאופניים :

  • מד וואטים בפדלים : ממוקם על גבי זרוע שמאל, ימין או בשניהם.
  • מד וואטים הממוקם בזרועות הקראנק : ממוקם, בזרוע שמאל, ימין או בשתי הזרועות.
  • מד וואטים הממוקם בנאבה של הגלגל.
  • מד וואטים הממוקם בתוך ציר הקראנק : קיים כרגע רק בציר 30
  • ֿמד וואטים הממוקם על גבי גלגלי השיניים.
  • מד וואטים הממוקם בקראנק האופניים : מחליף את הספיידר ונמצא בן זרוע ימין של הקראנק וגלגלי השיניים.
  • מד וואטים הממוקם על גבי הכידון ומודד רוח.

מקים חברת Power2max  החליט ללכת בעקבות הקונצפט של Crank-Spider Power meters מד וואטים הממוקם בקראנק, 

מכיוון שמיקום מד הוואטים בן זרוע ימין לגלגלי השיניים מביא את היתרונות הבאים :

  1. מד הוואטים במיקום הזה מוגן במיוחד, במקרה של תאונה, נפילת האופניים.  זה נדיר מאוד שמד הוואטים יפגע במקרה של תאונה, מכיוון שהוא מוגן על ידי הפדלים וגלגלי השיניים עצמם.
  2. מד וואטים מבוסס קראנק יכול לשמש שנים רבות כפרטנר אימונים מכיוון שהשחיקה בו נמוכה במיוחד ואין בו חלקים נעים היכולים לגרום לשחיקתו.
  3. ברגע שמד הוואטים ( Power2max ) הותקן על האופניים ונוצר תיאום בינו לבן מחשב האופניים, הוא בפירוש עונה על ההגדרה ״ התקנת שכחת ״ אין צורך לבצע קליברציה לפני כל רכיבה והוא דורש תשומת לב מועטה מאוד.
  4. היתרון המשמעותי ביותר הינו, שמד וואטים ( Power2max ) מציע מדידה מושלמת של שתי הרגליים והנתונים שרואים על גבי מחשב האופניים הינם נתונים של שתי הרגליים.

כמובן שלכל מערכת יש את היתרונות והדרישות שלה. אם שואלים מה הדרישות ממד וואטים ( Power2max ) בקראנק, ישנם שני דברים שצריך לדבר עליהם.

דבר אחד הוא שצריך שיהיה על האופניים קראנק מודולרי.

מודולרי אומר : שזרועות הקראנק ניתנות להפרדה מהספיידר ( החלק שממוקם בן זרועות הקראנק לגלגלי השיניים, לפעמים בעל 4 חורים ולפעמים 5 חורים ) . 

אם אתה רוכב היום על קראנק של שימנו, זה אומר שאתה לא יכול למקם בן הזרועות של קראנק שימנו לבן גלגלי השיניים את מד הוואטים, מכיוון שקראנק שימנו לא מודולרי, זרועות הקראנק והספיידר הינם יחידה אחת בלתי ניתנת להפרדה.

במקרה כזה אתה יכול להחליף את זרועות הקראנק של שימנו בזרועות Rotor 3D24 הזהות לחלוטין מבחינת תאימות למסבי האופניים ללא צורך לשנות דבר באופניים.Image 1

דבר שני הוא שצריך לבדוק את תאימות האופניים שלך למד וואטים בקראנק.

שאלה ראשונה שעליך לשאול את עצמך היא, איזה קראנק יש לי היום על האופניים, סוכ הקראנק יומר לך האם הינו מודולרי או לא, איזה ציר יש לקראנק שלי היום :

24, 30, קמפניולו, FSA, Shimano ואיזה סוג של מסבים יש לי על האופניים.

ברגע שהבנת את הקונצפט או יצרת איתי קשר במייל gil@calze.co.il או לחלופין בטלפון 054-4360855 בכדי לקבל תשובות מפורטות וליווי מלא בתהליך,

תוכל להנות מהיתרונות הגדולים שיש למד הוואטים של Power2max :

מדידה דו צדדית מלאה : 

מד וואטים הממוקם בקראנק , מותקן על הצד הימני של האופניים היכן שמערכת ההינע ממוקמת. לרוכבים שלא תמיד ברור להם איך מד וואטים שממוקם בצד אחד מודד 

בכל זאת שני צדדים, ההסבר לכך הוא די פשוט אלא הגיוני, בדרך כלל אנחנו משתמשים ברגל שמאל וברגל ימין בתנועת דיווש מעגלית, על מנת לגרום לשרשרת האופניים 

לקדם אותנו קדימה ברכיבה, תנועת דיווש זאת בנויה משני קטעים קטע הדחיפה וקטע המשיכה.

ברגע שרגל ימין זזה אחורה ( תנועת המשיכה ) רגל שמאל מבצעת את תנועת הדחיפה ובזה גורמת לנו להתקדם קדימה.

הכוחות המניעים האלה עוברים דרך הפדלים, דרך זרועות הקראנק , דרך הציר, השרשרת וגלגלי השיניים משני הצדדים מועבים ליחידת מדידה.

כל עוד שאנחנו מבצעים את רצף התנועות האלה באמצעות שתי הרגליים, מד הוואטים הממוקם בן זרועות הקראנק לבן גלגלי השיניים מקבל ומחשב את הכוח משתי הרגליים.

מדוע למדוד הספק בשתי הרגליים ביחד ?

אנחנו מעדיפים את שיטת המדידה הזאת על פני מדידה של רגל אחת מכיוון שכמעט כל האנשים בעלי הבדלים בכוח בן שתי הרגליים שלהם.

במדידה ברגל אחת מובילה הרגל החזקה או הרגל החלשה לטעויות חישוב של מד הוואטים החד צדדי, מכיוון שחישוב ההספק הכללי מחושב לפי רגל אחת ומוכפל.

מכשירי מדידת הספק כיום יכולים לתת מענה לחוסר השיוויון בן הרגליים באמצעות תוכנה לחישוב ההבדלים על מנת לקבל מספרי הספק מדוייקים.

רק שלצורך חישוב מדוייק חייבים הרגליים להיות צמיד באותו חוסר שיוויון על מנת לא לשבש את החישוב שבוצע בעקבות מדידה ביום מסויים.

מניסיון סטטיקת הגוף משתנה על בסיס יומי אצל מרבית האנשים כתוצאה לדוגמא במצב סטרס.

לכן לנו ב-Power2max פתרון צד אחד לא בא בחשבון.

NGeco Rotor 3D24 Power meter

פתרון מדידת הספק של כל צד בנפרד, האם זה לא הפיתרון האידאלי ? 

מדידת הספק של שני צדדים נפרדים, חיישן וואטים בצד ימין וחישן וואטים בצד שמאל, נותנים לנו אינפורמציה אין סופית לגבי, דיווש עגול, באלאנס ימין שמאל ועוד.

אבל כשאנחנו מגיעים לנתון החשוב ביותר שהוא ההספק עצמו לשתי הרגליים אנחנו מעדיפים את של מדידת שתי הרגליים באמתעות מכשיר מדידה אחד הממוקם בקראנק.

מדוע ?

מדי וואטים הממוקמים בשני הצדדים דורשים שתי מכשירי מדידה ובדרך כלל עוד יחידה נוספת שאוספת את הנתונים.

רמת הסיכון לטעות מדידה גבוהה בהרבה מאשר ביחידה אחת מדידה באמצעות מכשיר אחד.

חוץ מזה החזון של Power2max הינו ליצור מדי וואטים ברמת דיוק ואיכות גבוהה ביותר במחיר נמוך ככל האפשר באמצעות

מדי הספק המודדים את שתי הרגליים דבר המתאפשר רק באמצעות מכשיר הממוקם בקראנק.

״ לכן פחות זה בדרך כלל הרבה יותר ״

במידה ואתה חושב כרגע האם לרכוש את מד הוואטים הראשון שלך או אחד נוסף אנחנו רוצים לתת לך מספר נתונים חשובים שיעזרו לך לבחור את מד הוואטים המתאים והאיכותי בשבילך.

  • מדידה בשתי הרגליים.
  • דיוק ואמינות, מד הוואטים צריך להראות נתונים אמינים בכל יום מחדש לאורך זמן מבלי להיות תלוי במצב גופני כל שהוא.
  • שימוש פשוט ולא מסובך, מד הוואטים צריך לפעול מיד כשמזיזים אותו, להתחבר באופן אוטומטי למחשב האופניים ובלי צורך בכל רכיבה לבצע שינויים כל שהם.
  • מחיר , אפשרויות מגוונות של מחיר החל ממחיר צנוע יחסית ליקר יותר.

בקרוב חלק 2 : מה ניתן לעשות עם מד וואטים על האופניים ומדוע שימוש במד וואטים על האופניים חשוב.

מעל 120 שנה של מצויינות - עכשיו בישראל!
ציוד אופניים, טריאתלון וספורט מקצועי