fbpx

בלוג

לשפר מהירות ולחסוך בוואטים דרך בחירה מוצלחת של צמיגים חלק 3 לחץ אוויר נכון

לחץ אוויר בצמיג זה נושא מרתק לרוכבי אופניים וטריאתלטים.

בגדול רוכבי האופניים והטריאתלטים נוהגים לנפח את הצמיגים הרבה מעבר למצב האידאלי שלהם.

אם נשאל רוכב/טריאתלט איך הוא מעדיף לנפח את הצמיג מעל או מתחת לניפוח האידאלי יענו 99% מהרוכבים שהם מעדיפים מעל לנפח.

למעשה אם אתה לא מכיר את הניפוח האידאלי האישי שלך לצמיגים שלך עדיף לנפח מתחת לניפוח האידאלי  מאשר לנפח למקסימום.

זה קשה לענות האם יותר זה עדיף או להיפך פחות זה עדיף.

הלחץ בצמיג תלוי במספר גורמים והם :

המשקל הכללי ( רוכב פלוס משקל האופניים )

משטח הרכיבה עליו אתה רוכב

רוכב הצמיג

רוחב פנימי של החישוק

צמיג קלינצ׳ר, טיובלס או טובולאר 

ועוד

חלק גדול מאיתנו כבר רוכב על צמיגים מודרניים יותר, רחבים יותר וחלקנו אפילו על חישוקים רחבים יותר

אבל כנראה שרובנו עדיין מנפחים כפי שניפחנו כשהיו לנו 

צמיגים וחישוקים צרים יותר.

צריך פשוט לנסות ניפוח בלחץ שונה.

הרבה מהרוכבים שמשתמשים כבר בצמיגים ברוחב 28 וחישוקים רחבים יותר מנפחים לחץ של 80-85PSI בעבר ניפחו 110-120PSI

לסיכום :

אם אתה לא מכיר את לחץ האוויר לצמיגים שלך אנחנו ממליצים לך לנפח הכי מעט שאפשר ועדיין תוכל לרכוב בנוחות, מבלי שאחיזת הכביש 

של הצמיג תלך לאיבוד גם לא בסיבובים.

תתייחס תמיד למה שכתוב על הצמיג מינימום ומקסימום ניפוח.

במידה ואתה משתמש במד וואטים תוכל לבדוק על גבי מסלולי רכיבה זהים את התוצאות היותר טובות שלך על המסלול בניפוח אוויר שונה.

טיפ :

אם אתה משתמש בצמיגי קלינצ׳ר , הייתי ממליץ על שימוש בסרט חישוק מבד ופנימיות מלטקס, השילוב הזה משפר מהירות.

במידה וברשותך צמיגי טיובלס , מומלץ להשתמש בחומר אטימה משובח כגון Finish line , חומר שמצמצם פאנצ׳רים וגורם לגלגל 

להסתובב עם התנגדות מועטת.

מעל 120 שנה של מצויינות - עכשיו בישראל!
ציוד אופניים, טריאתלון וספורט מקצועי